Thursday, April 6, 2017

Why can not log in BMS system after V200R011C01B037 BMS newly added the northbound interface components?

Issue Description
When manage Huawei MA5600T, can not log in BMS system after V200R011C01B037 BMS newly added the northbound interface components, why?
BMS version: iManager N2000 BMS V200R011C01B037
Because we didn't choose the northbound interface components at the first installation, the northbound process can't be started and the function can't be usefully. But the northbound function is necessary to the customer, so we have to newly add the northbound interface components. After installed the components, we can't log in the BMS system and the error is "The license file has been overdue".
Alarm Information
Try to log in the BMS system, the error is "The license file has been overdue".
Handling Process
The process is as follows:
1. The BMS is only installed for three days and the probationary period is 90 days;
2. Before the installation of northbound interface components, the system can be logged in successfully. The installation aroused the problem;
3. The installation of new BMS components will update the old license in the system. The error  indicated the new BMS license isn't working, so we think the update has some problems;
4. We checked the updated license file and find it's much bigger than normal license file;
5. Copy other normal license to overlay the error license;
6. Re-start the BMS system, we can log in successfully.
Root Cause
The installation of new BMS components will update the old license in the system. The error information indicated the new BMS license isn't working, so we think the update has some problems.
The BMS version iManager N2000 BMS V200R011C01B037 has the problem. If the problem appeared, we have to copy other normal license to overlay the error license to solve the problem.
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